Korzyści:
- zwiększenie świadomości odnośnie ważnych mechanizmów psychologicznych wpływających na jakość relacji;
- poznanie koncepcji gier psychologicznych i trójkąta dramatycznego (jako podstawy konfliktów i trudnych sytuacji);
- przyjrzenie się sobie w kontekście doświadczanych trudności w relacji z innymi (dlaczego niektóre sytuacje ciągle kończą się tak samo);
- wypracowania sposobów na radzenie sobie z trudnościami we współpracy;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- definicja i wyznaczniki gier;
- omówienie gry na przykładzie specjalnie stworzonego casu;
- Trójkąt Dramatyczny i role w grach: Prześladowca, Ratownik, Ofiara – charakterystyka;
- dynamika gier;
- konsekwencje gier: „pozorne korzyści” i przyczyny (dlaczego i po co gramy);
- gry psychologiczne a konflikty, sytuacje trudne i „zrzucanie odpowiedzialności;
- omówienie realnych przypadków (sytuacje trudne w relacjach ze Współpracownikami i Klientami) w odniesieniu do gier psychologicznych;
- sposoby niewchodzenia w gry lub jak najszybszego wychodzenia z gier;
- które gry zauważam w moim najbliższym otoczeniu – analiza gier w które grają inni, analiza gier w których uczestniczę.
Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian.
Prowadzący: Olga Zwardoń-Kuchciak