Praktyczna strona audytu wewnętrznego

Maj jest miesiącem audytu wewnętrznego a to doskonała okazja, żeby odczarować zawód osób zajmujących tym obszarem organizacyjnym. Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska w maju każdego roku obchodzi Audit Awareness Month (pol. Miesiąc Świadomości Audytu). Celem tej inicjatywy jest podkreślenie znaczenia audytorów wewnętrznych i ich wkładu w funkcjonowanie organizacji.

Na zaproszenie dr Agaty Rudnickiej, IIA Polska włączyło się w działania edukacyjne, przyjmując zaproszenie do udziału w jednym z wykładów.

Audyt kojarzy się z kontrolą i szukaniem „błędów” jak wskazywały osoby uczestniczące w wykładach z Międzynarodowych Standardów Organizacyjnych realizowanych przez Katedrę Logistyki na Wydziale Zarządzania w czasie prelekcji Pani Magdaleny Kowalik, zastępczyni Koordynatora Łódzkiego Koła Regionalnego IIA Polska. 

Tymczasem właściwe rozumienie idei audytu pomaga w rozwoju organizacji. Daje przestrzeń do uczenia się i wyciągania wniosków, potrzebnych do planowania przyszłych działań. W czasie spotkania omówiono takie tematy jak: wpływ audytu na rozwój organizacji, zakres działań podejmowanych przez audytora, czy możliwości wykorzystania technologii w audycie. Osoby uczestniczące w spotkaniu miały też okazję sprawdzić jakie kompetencje potrzebne są w pracy audytorskiej oraz na ile indywidualne cechy charakteru mogą sprzyjać bądź utrudniać pracę w tym zawodzie. 

Maj jest szczególną okazją, żeby pokazać wielowątkowość audytu. IIA Polska wspiera studentów, którzy chcą odkryć kulisy zawodu audytora. Osoby studiujące mogą skorzystać z bezpłatnego członkostwa studenckiego. 

Osoba ubiegająca się o członkostwo:

  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych i nie jest pozbawiona praw publicznych,
  • akceptuje statutowe cele Instytutu Statut IIA Polska,
  • jest studentem studiów licencjackich, magisterskich, inżynierskich lub jednolitych magisterskich na uczelni akredytowanej przez Polską Komisję Akredytacyjną (PKA),
  • jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej lub cudzoziemcem przebywającym i mającym miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • złoży deklarację członkowską oraz dostarczy dokumenty potwierdzające status studenta (skan aktualnej legitymacji studenckiej, zaświadczenie z uczelni lub rachunek czesnego.


Dzięki przystąpieniu do organizacji osoby członkowskie uzyskują szereg korzyści jak:

  • dostęp do zasobów edukacyjnych,
  • zniżki na certyfikaty zawodowe, w tym Certified Internal Auditor (CIA),
  • networking,
  • dostęp do ofert pracy,
  • wsparcie w rozwoju kariery: możliwość publikowania ankiet i badań na stronie internetowej Instytutu.


IIA Polska w ramach swoich działań oferuje również Program mentoringowy, wspierający zdobywanie wiedzy od praktyków, rozwój kompetencji oraz pozyskanie wartościowych relacji zawodowych. 

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.iia.org.pl 

Spotkanie dot. audytu

 

Redakcja: Wydział Zarządzania UŁ