Rejestracja wniosków o akademik Uniwersytetu Łódzkiego 2025/2026 - kolejne tury

Komunikat z dnia 11.06.2025r. w sprawie aplikowania do domów studenckich UŁ na rok akademicki 2025/2026 - kolejne tury

 

Rejestracja wniosków o DS w USOSweb

Rejestracja wniosków o przyznanie miejsca odbywa się wyłącznie przez USOSweb po uzyskaniu dostępu do systemu.

Nie wymagamy dostarczenia wersji papierowej wniosku o przyznanie miejsca w DS, zarejestrowanego w systemie USOSweb.

Wnioskowanie o DS

Aplikowanie o DS dostępne jest w zakładce: dla wszystkich → wnioski → wniosek o akademik

Kto może ubiegać się o dom studencki UŁ, zwany dalej DS:

  1. osoby przyjęte na studia UŁ pierwszego, drugiego, trzeciego stopnia i jednolitych studiów magisterskich Uniwersytetu Łódzkiego (w przypadku cudzoziemców przyjętych na studia, informację o możliwości ubiegania się o miejsce w DS udziela Biuro Współpracy z Zagranicą UŁ),
  2. osoby studiujące/doktoryzujące się w szkołach doktorskich z wyższych lat, z aktywnym programem studiów w roku akademickim 2025/2026 (z obywatelstwem polskim i zagranicznym),
  3. osoby studiujące/doktoryzujące się w szkołach doktorskich UŁ, które I turze aplikowania o miejsce w DS nie dokończyli procesu rejestracji wniosku w systemie USOSweb (status wniosku – wypełniany, poprawiany, cofnięty do poprawy).

Rozpatrywane będą wyłącznie wnioski, które są kompletne i prawidłowo zarejestrowane w systemie USOSweb (wniosek gotowy do rozpatrzenia).

Wnioskowanie o przyznanie pokoju dla rodzica z dzieckiem, pokoju jednoosobowego

Osoby ubiegające się o przyznanie pokoju dla rodzica z dzieckiem - załącznik numer 6  lub pokoju jednoosobowego - załącznik numer 7  dołączają dokument jako uzupełnienie wniosku o DS zarejestrowanego w systemie USOSweb.

Wnioski o przyznanie pokoju dla rodzica z dzieckiem, pokoju jednoosobowego będą rozpatrywane przez Uczelnianą Komisję ds. przyznawania miejsc w DS do końca września (po zamknięciu 4 tury), a informacja w tym zakresie zostanie przekazana bezpośrednio administracji DS po rozpatrzeniu wniosków.

Harmonogram

II tura

  1. 12 - 31.08.2025 – rejestracja wniosków,
  2. 01 - 05.09.2025 – weryfikacja wniosków i wydanie decyzji w sprawie przyznania miejsca w DS,
  3. 06 – 09.09.2025 – osoby, które otrzymały pozytywną decyzję o przyznanie DS, dokonują potwierdzenia rezerwacji w USOSweb.

III tura

  1. 06 - 15.09.2025 – rejestracja wniosków,
  2. 16 - 19.09.2025 – weryfikacja wniosków i wydanie decyzji w sprawie przyznania miejsca w DS,
  3. 20-22.09.2025 – osoby, które otrzymały pozytywną decyzję o przyznanie DS, dokonują potwierdzenia rezerwacji w USOSweb.

IV tura

  1. 20 - 24.09.2025 - rejestracja wniosków,
  2. 25- 27.09.2025 – weryfikacja wniosków i wydanie decyzji w sprawie przyznania miejsca w DS,
  3. 28 - 30.09.2025 – osoby, które otrzymały pozytywną decyzję o przyznanie DS, dokonują potwierdzenia rezerwacji w USOSweb.

V tura

  1. 01 - 04.10.2025 – rejestracja wniosków
  2. 05- 07.10.2025 – weryfikacja wniosków i wydanie decyzji w sprawie przyznania miejsca w DS.

 

Termin zakwaterowania: skierowanie do DS ważne jest do 5 października, dotyczy wniosków rozpatrzonych pozytywnie w turach I-IV

Wnioski rozpatrzone od tury 5 - skierowanie do akademika ważne jest przez 7 dni od daty podjęcia decyzji o przyznaniu miejsca przez Uczelnianą komisję ds. przyznawania miejsc w DS.

Informacja o przyznanym DS

Informacja o przyznanym DS ukaże się w USOSweb - status wniosku każdorazowo zmienia z   zarejestrowany → gotowy do rozpatrzenia → rozpatrzony → patrz szczegóły wniosku.

Utrzymanie rezerwacji miejsca w DS jest ważne pod warunkiem:

  1. potwierdzenia zamiaru zakwaterowania w DS za pośrednictwem systemu USOSweb na indywidulnym koncie osoby,
  2. zakwaterowania się w terminie do 05 października br.

Rezygnacja z przyznanego miejsca

W przypadku rezygnacji z przyznanego miejsca należy niezwłocznie poinformować recepcję przyznanego DS mailowo lub telefonicznie.

Opłatę za zakwaterowanie w DS, mieszkaniec wnosi do 26 każdego miesiąca na swój indywidualny numer rachunku bankowego przypisany w systemie USOSweb.

Przyznanie miejsca w domach studenckich UŁ po zamknięciu ostatniej 5 tury w USOSweb

Osoby studiujące/doktoryzujących się składają wniosek o przyznanie miejsca w DS w wersji papierowej - załącznik nr 3.

Scan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego wniosku o przyznanie miejsca w DS należy dostarczyć do siedziby: Osiedle Akademickie, ul. Lumumby 1, 90-927 Łódź lub przesłać mailowo na adres: osiedle@uni.lodz.pl

W przypadku rozpatrzonych wniosków o przyznanie miejsca w DS UŁ informacja o decyzji Uczelnianej komisji ds. przyznawania miejsc w domu studenta UŁ jest przesyłana na adres e-mail osoby studiującej/doktoryzującej się utworzony w domenie uniwersyteckiej.

Ubieganie się o zamianę miejsca w DS po zamknięciu ostatniej 5 tury w USOSweb

Mieszkańcy akademików mogą ubiegać się o zamianę miejsca składając wniosek o zamianę w wersji papierowej - załącznik nr 4.

Scan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego wniosku w wersji papierowej o zamianę miejsca w DS należy dostarczyć do siedziby: Osiedle Akademickie, ul. Lumumby 1, 90-927 Łódź lub przesłać mailowo na adres: osiedle@uni.lodz.pl

Termin składania wniosków o zamianę miejsca: od 13 października 2025, decyzje zostaną podjęte do końca października 2025.

Informacja o pozytywnej decyzji UK-DS w sprawie zamian jest przesyłana bezpośrednio do administracji DS.

Decyzja pozytywna o zamianie miejsca, obliguje mieszkańca DS do przekwaterowania się do nowo wybranego DS w terminie 7 dni od dnia przyznania zamiany.

W sytuacji odmowy przyznania zamiany DS wynikającej z braku wolnych miejsc wniosek o zamianę miejsca jest rozpatrywany na dwóch kolejnych posiedzeniach komisji.