W dniu 01 czerwca 2025 r. zostanie uruchomione aplikowanie o miejsca w Domach Studenckich Uniwersytetu Łódzkiego, będzie można złożyć elektroniczny wniosek o akademik na rok akademicki 2025/2026.
Podstawą ubiegania się o dom studencki jest logowanie na swoim koncie w USOSweb.
Kto może ubiegać się o dom studencki UŁ, zwany dalej DS
Osoby studiujące i doktoryzujące się w UŁ z obywatelstwem polskim i zagranicznym, kontynuujących studia na UŁ w roku akademickim 2025/2026 i posiadające dostęp do systemu informatycznego USOSweb:
- aktualnie mieszkające w DS w bieżącym roku akademickim, – w trakcie aplikowania o DS należy zaznaczyć w warunkach szczególnych rezerwacja,
- ubiegające się po raz pierwszy o miejsce w DS, nie mieszkających w DS,
- aktualnie mieszkające w DS w bieżącym roku akademickim i ubiegające się o zamianę miejsca – w trakcie aplikowania o DS, należy zaznaczyć w warunkach szczególnych zamiana DS.
Osoby studiujące lub doktoryzujące się w UŁ, biorące udział w różnych programach wymiany w trakcie trwania roku akademickiego o DS ubiegają się dopiero po powrocie z zagranicy.
Wnioski rozpatruje Uczelniana komisja ds. przyznawania miejsc w ustalonych terminach, w ramach wolnych miejsc (zgodnie z Regulaminem przydzielania i korzystania z miejsc w domu studenta Uniwersytetu Łódzkiego)
We wniosku należy wpisać numery DS-ów od najbardziej preferowanego do najmniej. Pozwoli to skuteczniej przyznawać miejsce w DS, w przypadku braku miejsc z pierwszego wyboru.
Termin rejestracji wniosków o miejsce w DS I tura
01.06.2025 r. - 10.06.2025 r.
Aplikowanie o DS dostępne jest w systemie USOSweb, należy zalogować się na swoje konto, wybrać zakładkę: dla wszystkich → wnioski → wniosek o akademik → należy wybrać okres na jaki ubiegasz się o DS → wypełnić i zarejestrować wniosek
Uwaga! Nie wymagamy dostarczenia wersji papierowej wniosku zarejestrowanego.
Rozpatrywane będą wyłącznie wnioski, które są kompletne i prawidłowo zarejestrowane w systemie USOSweb (wniosek gotowy do rozpatrzenia).
Weryfikacja i wydanie decyzji w sprawie rezerwacji miejsca w DS odbywa się na podstawie zarejestrowanych wniosków w 1 turze, które zostały przyjęte do rozpatrzenia przez Uczelnianą Komisję ds. przyznawania miejsc w DS UŁ nastąpi do dnia 18.06.2025.
Informacja o przyznanym miejscu będzie widoczna po zalogowaniu się do systemu USOSweb w zakładce: wnioski → wnioski o akademik→ wniosek rozpatrzony → patrz szczegóły wniosku.
Utrzymanie rezerwacji miejsca w DS jest ważne pod warunkiem:
- potwierdzenia zamiaru zakwaterowania w DS za pośrednictwem systemu USOSweb na indywidulnym koncie osoby do 06 lipca br,
- zakwaterowania się w terminie do 05 października br.
Brak potwierdzenia oraz niezakwaterowanie się w terminie do dnia 05 października br. skutkuje utratą przyznanego miejsca w DS.
Opłatę za zakwaterowanie w DS mieszkaniec wnosi do 26 każdego miesiąca na swój indywidualny numer rachunku bankowego przypisany w systemie USOSweb.
Rezygnacja z przyznanego miejsca
W przypadku rezygnacji z przyznanego miejsca, należy niezwłocznie poinformować recepcję przyznanego DS mailowo lub telefonicznie.
Wnioskowanie o przyznanie pokoju dla rodzica z dzieckiem, pokoju jednoosobowego
Osoby ubiegające się o przyznanie pokoju dla rodzica z dzieckiem - załącznik numer 6 lub pokoju jednoosobowego - załącznik numer 7 dołączają dokument jako uzupełnienie wniosku o DS zarejestrowanego w systemie USOSweb .
Uczelniana Komisja ds. przyznawania miejsc w DS rozpatrzy wnioski do końca września (po zamknięciu 4 tury), a informacja w tym zakresie zostanie przekazana bezpośrednio administracji DS po rozpatrzeniu wniosków.