Najczęściej wyszukiwane:

UK i Finlandia

Intensywny rok naszej doktorantki – ALEKSANDRY ICZETKIN.

Opublikowano: 13 grudnia 2025

Grudzień. Każdy z nas powoli zaczyna podsumowywać rok.
A to był bardzo intensywny i dobry rok dla naszej doktorantki – Aleksandry Iczetkin, prowadzącej badania pod opieką prof. Moniki Kujawskiej.
 

W 2025 roku Aleksandra uzyskała finansowanie z programu NAWA PROM na krótkookresową wymianę akademicką, w ramach której odbyła spotkania z profesorami antropologii i botaniki na Uniwersytecie w Oxford oraz Cambridge, a także w Royal Botanic Gardens, Kew w Anglii. Podczas jednego ze spotkania została zaproszona do udziału w kursie botaniki organizowanym przez Cambridge University Botanic Garden (trwającym od września 2025 do lipca 2026), który pozwoli Jej na poszerzenie kompetencji z zakresu botaniki. Po miesięcznym pobycie w UK, w ramach finansowania SDNH UŁ, poleciała prosto do Helsinek na „2025 SALSA XV Biennial Conference University of Helsinki, 4-6 August 2025”, gdzie wygłosiła referat ”Plants as quantum beings: Entangled Meanings in Amazonian Realities”. Skupiła się w nim na próbie stworzenia nowej ścieżki interpretacyjnej do głębszego zrozumienia niestabilności ontologicznej roślin w Amazonii, wykorzystując wybrane koncepcje z zakresu fizyki kwantowej.

To nie koniec.

W grudniu 2025 ponownie uzyskała finansowanie od SDNH UŁ, dzięki czemu powróciła na Uniwersytet w Helsinkach, gdzie zostałam włączona w prace kilku grup badawczych. Nie zabrakło też wędrówki po fińskim lesie, obszar Parku Narodowego Nuuksio, gdzie Aleksandra mogła lepiej poznać trzech dominujących w Finlandii leśnych więcej-niż-ludzi – sosnę zwyczajną, świerk pospolity oraz brzozę (głównie omszona i brodawkowata). Pobyt w fińskim lesie okazał się niezwykłym studium porównawczym z tropikalnym lasem Amazonii.

Olu, nie zwalniaj!
 

Katedra Informatologii i Bibliologii
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.49
90-236 Łódź

informatologia@uni.lodz.pl
tel. 42 635 69 12

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR