Najczęściej wyszukiwane:

Uniwersytet Łódzki i Widzew Łódź kontynuują współpracę

Uniwersytet Łódzki i Widzew Łódź odnowili porozumienie o współpracy, zawarte po raz pierwszy w 2022 roku. Tym samym potwierdzili wspólne zaangażowanie w rozwój edukacji, nauki oraz inicjatyw społecznych, wzmacniając relacje między środowiskiem akademickim a sportowym.

Opublikowano: 15 grudnia 2025
Współpraca w praktyce

Dotychczasowe partnerstwo przyniosło szereg konkretnych efektów. Studenci Uniwersytetu Łódzkiego realizowali praktyki i staże w strukturach klubu, zdobywając cenne doświadczenie zawodowe – część z nich dołączyła do zespołu Widzewa Łódź jako pracownicy.
Przedstawiciele uczelni i studenci kół naukowych mieli także możliwość uczestnictwa w meczach, warsztatach oraz spotkaniach organizowanych na stadionie, poznając kulisy funkcjonowania dużej organizacji sportowej.
Współpraca obejmowała również wydarzenia eksperckie – Uniwersytet Łódzki był partnerem m.in. Kongresu Samorządowego, a naukowcy UŁ brali udział w debatach i konferencjach z cyklu Moneyball, łączących świat nauki, sportu i biznesu.
Ważnym elementem wspólnych działań były także inicjatywy społeczne, w tym wsparcie dzieci z Ukrainy w 2022 roku – od pomocy organizacyjnej po włączenie młodych sportowców w treningi Widzewa.
Prezes Klubu, Michał Rydz jako Absolwent VIP UŁ od dwóch edycji angażuje się jako mentor w Programie mentoringowym, dzieląc się swoim doświadczeniem ze studentami i pokazując w praktyce, jak wiedza akademicka przekłada się na zarządzanie dużą organizacją sportową.

Co dalej?

Odnowione porozumienie otwiera drogę do dalszego rozwijania wspólnych projektów edukacyjnych, społecznych i organizacyjnych, opartych na doświadczeniu i wartościach wypracowanych od 2022 roku.
 

Redakcja: Magdalena Paszko
Zdjęcia: Dorota Kudlicka

Katedra Informatologii i Bibliologii
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.49
90-236 Łódź

informatologia@uni.lodz.pl
tel. 42 635 69 12

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR