Dynamicznie zmieniające się rozwiązania technologiczne zmieniają biznes i krajobraz społeczno - kulturowy przekształcając sposoby sprzedaży i robienia zakupów, korzystania z bankowości, proces edukacji i medycynę. Wraz z rosnącym wykorzystaniem AI, pojawiają się pytania dotyczące etyki, bezpieczeństwa antropologicznego, odpowiedzialności i wpływu na społeczeństwo, ponieważ AI zmienia modele biznesowe oferując firmom potężne innowacyjne narzędzia do optymalizacji, personalizacji i automatyzacji w większości branż.
Dzięki udziałowi w spotkaniu dowiesz się:
- jakie są główne obszary funkcjonowania sztucznej inteligencji,
- jak możemy ją praktycznie wykorzystać w pracy akademickiej (rozwiązania z obszaru generowania nowych treści, narzędzia AI do mapowania literatury naukowej: wyszukiwania, oceny wiarygodności i wpływu artykułu naukowego), życiu zawodowym (narzędzia do szukania pracy, technologie asystenckie) i jak czerpać wiedzę od konkretnych prężnie działających społeczności AI.
Przyjrzymy się dobrym praktykom i strategiom wdrożenia współpracy człowiek - maszyna i organizacji posthumanistycznej, w której automatyzacja i algorytmy usprawniają zarządzanie ludźmi, zasobami, prognozowanie popytu i zwiększanie efektywności.
Prowadząca:
dr Ada Florentyna Pawlak – antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka i speakerka w Digital University w obszarze społecznych kontekstów nowych technologii. Specjalizuje się w obszarze społecznych implikacji sztucznej inteligencji i transhumanizmu. Prowadzi zajęcia dotyczące antropologii technologii i kultury cyfrowej, technointymności i współpracy człowieka z maszyną.
Warsztat odbędzie się w sali 115.