Webinar „AI w wychowaniu dzieci – szansa czy zagrożenie?" za nami!

W sobotę, 7 czerwca 2025 roku, odbył się webinar poświęcony publikacji Oli Handford „Sztuczna inteligencja dla rodziców i dzieci. 30 pomysłów na odkrywanie SI”.

W rozmowie o książce, obok autorki, udział wzięła dr Dominika Kaczorowska-Spychalska – ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji i edukacji cyfrowej z Uniwersytetu Łódzkiego. Dyskusję poprowadził Krystian Karcz – filozof, nauczyciel etyki i twórca strony „Uczę filozofować”.

Wydarzenie było okazją do refleksji nad rolą sztucznej inteligencji w wychowaniu i kształtowaniu młodych umysłów. Uczestnicy dowiedzą się, jak świadomie, odpowiedzialnie i kreatywnie wprowadzać AI do codziennego życia, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo dzieci. 

Podczas webinaru goście rozmawiali o tym, jak przygotowywać dzieci do etycznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w świecie z obecnością AI. Rozmówcy podkreślali, że generatywne modele językowe warto traktować w kontekście wychowania dzieci przede wszystkim jako inspirację do refleksyjnego poszerzania horyzontów, a także jako narzędzie do tworzenia okazji do wspólnego spędzania czasu. Zwracali również uwagę na znaczenie higieny cyfrowej oraz na problem budowania silnych więzi emocjonalnych dzieci i młodzieży z postaciami wygenerowanymi przy pomocy AI.

Ze spotkania dowiedzieć się można było m.in. o szansach i zagrożeniach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji dzieci, sposobach rozwijania u najmłodszych kompetencji istotnych w erze AI, a także uzyskać praktyczne porady, jak zachować równowagę między światem cyfrowym a realnym. 

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia transmisji wydarzenia na YT pod linkiem poniżej oraz lektury książki „Sztuczna inteligencja dla rodziców i dzieci. 30 pomysłów na odkrywanie SI” 

O książce: 

„Sztuczna inteligencja dla rodziców i dzieci” to przystępny poradnik, który pokazuje, jak wykorzystać AI w codziennym życiu rodzinnym. Zawiera 30 pomysłów na wspólne aktywności – od planowania kreatywnych zabaw, przez rozwijanie kompetencji cyfrowych, po naukę krytycznego myślenia i rozmowy o etyce technologii. 

Publikacja jest skierowana zarówno do rodziców swobodnie poruszających się w świecie nowych technologii, jak i do tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z cyfrowymi narzędziami.