Najczęściej wyszukiwane:

Katedra Informatologii i Bibliologii

WSMIP

nie chcę być źle zrozumiany czy zrozumianym?

Jaka jest różnica pomiędzy: „nie chcę być źle zrozumiany”, a: „nie chcę być źle zrozumianym”? Obie formy są poprawne i można stosować je wymiennie?Pozdrawiam.

Kategoria: Wydział Filologiczny
pss

Aparat do polaryzacji półsuchej TE 77PWR firmy Hoefer

Poprzednik aparatu TE 77XP, umożliwia przenoszenie białek z żeli poliakrylamidowych na błony nitrocelulozowe lub nylonowe, obszar przenoszenia 21 x 26 cm, do 12 mini żeli na raz, minimalna grubość…

Kategoria: Uniwersytet
zdjęcie Aneta Szporak

Aneta Szporak

Senior Director, Global Insurance Offer Lead, Capgemini

Kategoria: Uniwersytet
portret

dr hab. Magdalena Żakowska

Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznychdziedzina: nauki społeczne > dyscyplina: nauki o polityce i administracji

Kategoria: Uniwersytet
UL

ziemniak a kartofel; sok porzeczkowy/z porzeczek/z porzeczki

Szanowni Państwo,czy wyraz kartofel funkcjonuje obecnie w poprawnej polszczyźnie, czy (na przykład w przepisie kulinarnym) można go użyć jako synonimu „ziemniaka”, aby uniknąć powtórzeń.A…

Kategoria: Wydział Filologiczny
UL

łączliwość wyrazowa

Witam, można powiedzieć pora obiadowa, przerwa obiadowa ale też pora obiadu, czas obiadu, ale już nie *przerwa obiadu czy *czas obiadowy. Skąd te różnice, kiedy stosować przydawkę dopełniaczową do…

Kategoria: Wydział Filologiczny
UL

redundantne połączenia wyrazowe

Czy zwrot : maleńki kościółek jest poprawny czy może raczej to zbędne podkreślanie rozmiarów?

Kategoria: Wydział Filologiczny
UL

nazwiska zakończone cząstką -stein

Witam. Mam pytanie odnośnie końcówki nazwiska -stein. Mianowicie jej pochodzenie i wymowa. Niekiedy wymawia się ją po prostu „stein”, a nieraz „sztajn”. Jak jest poprawnie?

Kategoria: Wydział Filologiczny

(webinar) Typografia a czytelność materiałów dydaktycznych

Webinar ma na celu rozwinięcie świadomości estetycznej uczestników, dać im wiedzę na temat tego jak właściwie stosować typografię aby zwiększać czytelność przekazywanych treści oraz uniknąć błędów w…

Kategoria: Uniwersytet

Rozwijanie umiejętności studiowania w ramach tutoringu - dr hab. Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, prof. UŁ

Szkolenie dla Nauczycieli Akademickich w ramach realizacji oferty Uniwersytetu Łódzkiego (umowa nr MEiN/2022/DIR/2864) w ramach projektu pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” współfinansowanego przez…

Kategoria: Uniwersytet

Katedra Informatologii i Bibliologii
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.49
90-236 Łódź

informatologia@uni.lodz.pl
tel. 42 635 69 12

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR