
nie chcę być źle zrozumiany czy zrozumianym?
Jaka jest różnica pomiędzy: „nie chcę być źle zrozumiany”, a: „nie chcę być źle zrozumianym”? Obie formy są poprawne i można stosować je wymiennie?Pozdrawiam.

Aparat do polaryzacji półsuchej TE 77PWR firmy Hoefer
Poprzednik aparatu TE 77XP, umożliwia przenoszenie białek z żeli poliakrylamidowych na błony nitrocelulozowe lub nylonowe, obszar przenoszenia 21 x 26 cm, do 12 mini żeli na raz, minimalna grubość…


dr hab. Magdalena Żakowska
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznychdziedzina: nauki społeczne > dyscyplina: nauki o polityce i administracji

ziemniak a kartofel; sok porzeczkowy/z porzeczek/z porzeczki
Szanowni Państwo,czy wyraz kartofel funkcjonuje obecnie w poprawnej polszczyźnie, czy (na przykład w przepisie kulinarnym) można go użyć jako synonimu „ziemniaka”, aby uniknąć powtórzeń.A…

łączliwość wyrazowa
Witam, można powiedzieć pora obiadowa, przerwa obiadowa ale też pora obiadu, czas obiadu, ale już nie *przerwa obiadu czy *czas obiadowy. Skąd te różnice, kiedy stosować przydawkę dopełniaczową do…

redundantne połączenia wyrazowe
Czy zwrot : maleńki kościółek jest poprawny czy może raczej to zbędne podkreślanie rozmiarów?

nazwiska zakończone cząstką -stein
Witam. Mam pytanie odnośnie końcówki nazwiska -stein. Mianowicie jej pochodzenie i wymowa. Niekiedy wymawia się ją po prostu „stein”, a nieraz „sztajn”. Jak jest poprawnie?

(webinar) Typografia a czytelność materiałów dydaktycznych
Webinar ma na celu rozwinięcie świadomości estetycznej uczestników, dać im wiedzę na temat tego jak właściwie stosować typografię aby zwiększać czytelność przekazywanych treści oraz uniknąć błędów w…

Rozwijanie umiejętności studiowania w ramach tutoringu - dr hab. Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, prof. UŁ
Szkolenie dla Nauczycieli Akademickich w ramach realizacji oferty Uniwersytetu Łódzkiego (umowa nr MEiN/2022/DIR/2864) w ramach projektu pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” współfinansowanego przez…