
Ocenianie III – testy w Moodle - dr Marek Molenda
Szkolenie dla Nauczycieli Akademickich w ramach realizacji oferty Uniwersytetu Łódzkiego (umowa nr MEiN/2022/DIR/2864) w ramach projektu pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” współfinansowanego przez…

(webinar) Nastawienie na trwałość (fixed mindset) a nastawienie na rozwój (growth mindset) jako sposoby myślenia u Studentów i Nauczycieli
Zarówno Studenci, jak i osoby prowadzące dla nich zajęcia dydaktycznych często stają przed wyborem pomiędzy pozostawaniem w sferze komfortu i przyzwyczajeń a podejmowaniem nowych wyzwań, których…

etymologia słowa mezalians
Czy mogę poprosić o wskazanie pochodzenia słowa mezalians?Karol L.

pochodzenie frazeologizmu „rubla zarobić i cnotę zachować”
Szanowni Państwo,chciałabym dowiedzieć się jakie jest pochodzenie powiedzenia „rubla zarobić i cnotę zachować”. Czy jest to cytat z jakiegoś rosyjskiego dzieła? Niestety słabo znam ten język i nie…

mokro
Dzień dobry, mam wątpliwości w zakresie przysłówka,, mokro" - w Internecie można znaleźć różne odpowiedzi. Czy zatem wyraz ten stopniuje się regularnie( mokro- mokrzej - najmokrzej) , a może w…

Gazo- i wodociąg czy gazociąg i wodociąg?
Czy w języku polskim dopuszczalne jest stosowanie tego typu zapisów: „gazo- i wodociąg”, czy należałoby mimo wszystko napisać te wyrazy oddzielnie: „gazociąg i wodociąg”?Z góry dziękuję za…

nazwy urzędów jednoosobowych i tytuły ustaw – pisownia
Dzień dobry.Jak należy pisać:– Z-ca Głównego Księgowego czy z-ca głównego księgowego?– zgodnie z art. 56 ustawy o finansach publicznych czy zgodnie z art. 56 Ustawy o finansach…

Teams & Moodle — new tools
During the pandemic, and immediately after it, we focused mostly on basic functionalities of Teams and Moodle Learning Management Systems. Now the time has come to expand this knowledge and look at…


dr Katarzyna Konecka
Wydział Chemiidziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze > dyscyplina: nauki chemiczne