Dr Edyta Wojtczak zajmuje się nauczaniem języka polskiego jako obcego, a jej zainteresowania badawcze dotyczą ustnych strategii komunikacyjnych wykorzystywanych przez cudzoziemców uczących się tego języka. Uczestniczy w międzynarodowych projektach mających na celu rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz popularyzowanie wykorzystywania e-learningu w dydaktyce językowej. Planuje kontynuować badania naukowe w zakresie glottodydaktyki ze szczególnym uwzględnieniem usprawniania komunikacji obcokrajowców uczących się języka polskiego.
Tytuł pracy
„Strategie komunikacyjne w języku mówionym cudzoziemców uczących się języka polskiego”.
W rozprawie podjęto się przedstawienia, analizy i sklasyfikowania strategii komunikacyjnych stosowanych przez cudzoziemców uczących się języka polskiego na poziomach A2, B1 i B2 oraz weryfikacji czy stosowane przez nich strategie odpowiadają skalom zawartym w opisach poziomów biegłości językowej. Zbadano również nastawienie obcokrajowców do stosowania różnych działań o charakterze strategicznym.
Odwiedź repozytorium UŁ i przeczytaj tę pracę.
Motto
„Take all the courses in your curriculum. Do the research. Ask questions. Find someone doing what you are interested in! Be curious!” - Katherine Johnson.