Zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadnień sztuki pierwszej połowy XX wieku. Szczególnie pasjonuje ją problematyka pamięci i tożsamości artystów. Ponadto zajmuje się tematem inkluzywności sztuki - wspieraniem działań ułatwiających dostęp do kultury osobom ze szczególnymi potrzebami. Stawia też pierwsze kroki w kierunku neuroestetyki.
Tytuł pracy
„Historia jako determinant w procesie kształtowania tożsamości i postawy artystycznej Felixa Nussbauma".
Feliks Nussbaum (1904-1944) był artystą o żydowsko-niemieckich korzeniach, którego wczesna twórczość w osobliwy sposób odzwierciedliła jego postrzeganie rodziny, społeczeństwa, religii, a jednocześnie wbrew modnej ówcześnie postawie, nie została nacechowana polityczną treścią Republiki Weimarskiej. Późniejsze jego obrazy, którymi dokumentował emigracyjne losy Żyda tułacza, a przede wszystkim człowieka zdehumanizowanego, stały się mocnym i uniwersalnym świadectwem Holokaustu. W oparciu o pozyskane źródła dotyczące biografii Nussbauma oraz analizę symbolicznej treści wybranych obrazów opracowała pierwszą na gruncie polskim monografię tego artysty.
Odwiedź repozytorium UŁ i przeczytaj tę pracę.
Motto
„Nie staraj się zostać człowiekiem sukcesu, lecz człowiekiem wartościowym” – Albert Einstein.