Zgodnie z zasadami grupę spółgłoskową można w całości przenieść do następnego wiersza lub podzielić dowolnie, pamiętając przy tym, że co najmniej jedna spółgłoska musi znaleźć się w drugiej, przenoszonej części wyrazu. W świetle tych reguł oba przytoczone przez Panią podziały są poprawne. Ten wybrany przez dziecko jest uważany zwykle za gorszy, bo nie uwzględnia podziału morfologicznego (został on uwzględniony w podziale zaproponowanym przez nauczyciela). Warto również pamiętać, że grupy spółgłoskowe zaleca się dzielić tak, aby od spółgłosek, które spadną do następnego wiersza, mogło się zaczynać jakieś polskie słowo. Podział wybrany przez dziecko (na grzą-dce, gałą-zki) nie respektuje tego zalecenia, bo nie ma w języku polskim wyrazów zaczynających się od dce- ani od zki- i być może ten fakt zaważył na obniżeniu oceny. Ostatecznie jednak, mimo powyższych zastrzeżeń, podział ten nie powinien zostać uznany za błędny, skoro słownik ortograficzny jasno mówi nam, że grupy spółgłoskowe możemy dzielić dowolnie.
Cytowana przez Panią uwaga o ewentualnym zatarciu przejrzystości podziału na przedrostek i rdzeń w przypadku omawianych tutaj wyrazów nie ma zastosowania, bo nie posiadają one przedrostków.
Anita Pawłowska-Kościelniak