Najczęściej wyszukiwane:

Katedra Informatologii i Bibliologii

łączliwość słowa referent

Jaka jest prawidłowa pisownia nazwy stanowiska:referent ds. administracjiczyreferent ds. administracyjnych
Opublikowano:

Referent to 'urzędnik prowadzący sprawy jakiegoś działu’. Działy w urzędach mogą być dookreślane zarówno za pomocą rzeczowników (dział finansów), jak i przymiotników (dział finansowy), podobnie będzie z nazwami stanowisk. Można zatem być zatrudnionym jako referent ds. administracji lub referent ds. administracyjnych. Ważne, aby nie mieszać tych dwóch sposobów nazywania stanowisk – jeśli zatem decydujemy się na przydawkę przymiotnikową, to wszystkie dookreślenia referenta powinny mieć taką postać, np. referent ds. finansowych i kadrowych (a nie: ds. finansów i kadrowych).

Katarzyna Burska

Katedra Informatologii i Bibliologii
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.49
90-236 Łódź

informatologia@uni.lodz.pl
tel. 42 635 69 12

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR