Najczęściej wyszukiwane:

Katedra Informatologii i Bibliologii

WBiOŚ UŁ zacieśnia współpracę z Lasami Państwowymi

Dziekan Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego prof. dr hab. Agnieszka Marczak, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi Jacek Chudy oraz prodziekan WBiOŚ ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym dr hab. Tomasz Jurczak, prof. UŁ uczestniczyli w spotkaniu, podczas którego rozmawiano o planowanych wspólnych działaniach na rzecz edukacji, badań oraz rozwoju studentów i absolwentów UŁ.
Opublikowano: 27 sierpnia 2025
Uczestnicy spotkania UŁ - RDLP

Omówiono m.in. możliwości organizacji praktyk studenckich oraz staży dla absolwentów kierunków biologicznych i środowiskowych w jednostkach Lasów Państwowych. Dyrektor Jacek Chudy zadeklarował wsparcie merytoryczne ze strony leśników przy opracowywaniu prac licencjackich i magisterskich, a także pomoc w zbieraniu materiałów badawczych w terenie. 

Ważnym tematem rozmów była także współpraca z kołami naukowymi działającymi na WBiOŚ UŁ, których członkowie będą mogli korzystać z doświadczenia leśników oraz uczestniczyć w projektach prowadzonych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Łodzi i nadleśnictwa. 

RDLP w Łodzi i Uniwersytet Łódzki już realizują wspólne przedsięwzięcia badawczo-edukacyjne, m.in. „Bociany czarne online” – projekt umożliwiający podgląd życia tych rzadkich ptaków dzięki kamerom online, oraz działania ochronne związane z programem ochrony żółwia błotnego w województwie łódzkim. 

Spotkanie otwiera nowy rozdział w relacjach pomiędzy środowiskiem akademickim a Lasami Państwowymi, stwarzając studentom większe możliwości zdobywania praktycznej wiedzy w zakresie leśnictwa. 

Materiał: RDLP w Łodzi 
Redakcja: Biuro Prasowe UŁ 
Zdjęcie: RDLP w Łodzi

Katedra Informatologii i Bibliologii
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.49
90-236 Łódź

informatologia@uni.lodz.pl
tel. 42 635 69 12

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR