Najczęściej wyszukiwane:

Katedra Informatologii i Bibliologii

Wprowadzenie do groznawstwa, pod red. Katarzyna Prajzner

Publikacja stanowi pierwszy na polskim rynku podręcznik o charakterze wprowadzenia do groznawstwa. Składa się z dwóch części. Pierwsza jest prezentacją wybranych, najważniejszych kategorii analitycznych groznawstwa z perspektywy specyfiki obszaru gier i jego odrębności od innych form medialnych. Druga zawiera przykłady praktycznego wykorzystania omawianych wcześniej kategorii, a także analizy konkretnych gier lub ich gatunków.
Opublikowano:
  • Rok wydania: 2019
  • Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
  • ISBN: 978-83-8142-469-1
  • eISBN: 978-83-8142-470-7

 

Publikacja stanowi pierwszy na polskim rynku podręcznik o charakterze wprowadzenia do groznawstwa. Składa się z dwóch części. Pierwsza jest prezentacją wybranych, najważniejszych kategorii analitycznych groznawstwa z perspektywy specyfiki obszaru gier i jego odrębności od innych form medialnych. Druga zawiera przykłady praktycznego wykorzystania omawianych wcześniej kategorii, a także analizy konkretnych gier lub ich gatunków.

Czytelnik otrzymuje zwięzłe kompendium wiedzy o studiach nad grami zespolone z indywidualnym podejściem do analizowanych kategorii przez polskich badaczy, którzy są w stanie w krytyczny sposób ukazać ugruntowaną już wiedzę na temat elektronicznej rozrywki, jak również twórczo ją uzupełnić. Autorzy są bowiem, mimo młodego wieku, specjalistami w prezentowanych zakresach. Dobrane zagadnienia związane z obszarem gier – takie jak narracja, postać, gatunek, interfejs, hardcorowy i casualowy styl grania, gry wobec innych mediów, kultura graczy oraz gamifikacja – zostały przedstawione w sposób wyczerpujący i stanowią dobre wprowadzenie do groznawstwa.

Z recenzji prof. dr. hab. Jana Stasieńki

Katedra Informatologii i Bibliologii
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.49
90-236 Łódź

informatologia@uni.lodz.pl
tel. 42 635 69 12

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR