dr Katarzyna Miśkiewicz
Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ
Dziedzina nauk społecznych > Dyscyplina pedagogika
dwukropek a wyliczenie
Kiedy po skrótach "np." i "m. in." stawiamy dwukropek? Korzystając z okazji, kiedy szukałam odpowiedzi, znalazłam na Państwa stronie takie pytanie: "Droga Poradnio, który zapis jest poprawny „m.in.:”…
(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny
Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…
INNOWACYJNE ZAJĘCIA
Prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych systemów informatycznych, dające możliwość uzyskania międzynarodowych certyfikatów
Planowanie zajęć i materiałów dydaktycznych odpowiadających efektom uczenia się
Szkolenie dla Nauczycieli Akademickich w ramach realizacji oferty Uniwersytetu Łódzkiego (umowa nr MEiN/2022/DIR/2864) w ramach projektu pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” współfinansowanego przez…
Nowe książkomaty na Uniwersytecie Łódzkim
Dzięki wsparciu Biblioteki UŁ na Uniwersytecie Łódzkim pojawiły się kolejne urządzenia samoobsługowe, które umożliwiają wypożyczanie i oddawanie książek 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.…
tankować
Chcialbym zapytać o etymologię słowa „tankować”.
Np. „Tankować samochód do pełna” (paliwem)
Pierwsze co przyszlo mi do głowy to zapożyczenie od angielskiego „tank” – zbiornik, ale nie moglem…
raz kozie śmierć
Dobry wieczór
Chciałabym zapytać o historię wyrażenia „raz kozie śmierć”. Jak to się stało, że używamy go w języku?
Dziękuję serdecznie
użycie przecinka
Bardzo proszę o odpowiedź gdzie należy umieścić przecinki w zdaniu: Nie jest ważne co mamy ale kogo mamy.
